Mam problemy z tarczycą. Jak naturalnie podnieść poziom energii? - Blog o Hashimoto i niedoczynności tarczycy - Thyroset

Mam problemy z tarczycą. Jak naturalnie podnieść poziom energii?

Brainfog – na czym polega?
11 czerwca 2021
Węglowodany w Hashimoto – węglowodany a niedoczynność tarczycy
25 czerwca 2021
Jak podnieść poziom energii przy chorobie tarczycy?


W dzisiejszym świecie o niedoczynności tarczycy mówi się jako o “pladze naszych czasów”. Na to schorzenie cierpi coraz więcej osób w różnym wieku.

Do jej objawów należy między innymi brak energii w ciągu dnia oraz stany depresyjne. Bardzo często uniemożliwia to normalne, zdrowe i szczęśliwe funkcjonowanie każdego dnia. Przeczytaj jak poprawić swoje samopoczucie w ciągu dnia oraz odzyskać energię do życia.

 

Jak wpływa sen na poziom energii przy chorobach tarczycy?

 

Sen jest bardzo istotnym elementem naszego funkcjonowania, albowiem w łóżku spędzamy około ⅓ naszego życia. Śpij minimum 6, a najlepiej 8 godzin. Zadbaj nie tylko o prawidłową ilość, ale także odpowiednią jakość snu. Zaleca się przewietrzenie pokoju przed planowanym pójściem spać. Na co najmniej godzinę przed udaniem się do łóżka warto wyłączyć i nie korzystać z urządzeń elektronicznych emitujących światło niebieskie. Zaburza ono bowiem wydzielanie melatoniny niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania rytmu dobowego. W kontekście dobrego snu istotne jest również powstrzymanie się od jedzenia ciężkostrawnych potraw krótko przed snem, wówczas organizm nie będzie w pełni zregenerowany w nocy. Część energii organizmu będzie musiała zostać zużyta na trawienie posiłku. Ze względu na to na kolację warto spożywać produkty, które stanowią dobre źródło melatoniny. Wśród nich znajdziemy m.in. jajka, banany, drób, ryby, migdały, nasiona słonecznika, wiśnie, nasiona lnu, owies czy pomidory.

 

Zastanawiasz się jak odpowiednio zaplanować suplementację? Pod tym linkiem dowiesz się jak inteligentnie wspierać swoją tarczycę i układ immunologiczny. Jak najszybciej poznaj protokół suplementacyjny Thyroset!

 

Wpływ aktywności fizycznej na poziom energii przy chorobie Hashimoto

 

Każdy wysiłek fizyczny przyspiesza metabolizm oraz powoduje produkcję endorfin w naszym organizmie. Przyczynia się to do zwiększenia energii w ciągu dnia oraz lepszego samopoczucia. Zalecana jest aktywność przynajmniej 3 razy w tygodniu po 30-45 minut. Nie musi być to trening obciążający nas siłowo. Nawet 15 min spaceru w ciągu dnia jest lepsze niż 0 minut spaceru. Dodatkowo aktywność na świeżym powietrzu powoduje większe dotlenienie organizmu (przede wszystkim mózgu), co przyczynia się do lepszego samopoczucia. Aktywność fizyczną najlepiej dobrać pod własne upodobania i preferencje np. spacery, wodny aerobik, stretching, joga, tai-chi, pilates.

 

Odpowiednie nawodnienie a choroby tarczycy

 

Nie od dzisiaj wiadomo, że odwodnienie organizmu wiąże się ze złym samopoczuciem oraz brakiem energii. W końcu woda w naszym organizme stanowi od 75 % masy ciała u noworodków do 55 % u osób starszych. Istotne jest odpowiednie nawadnianie organizmu, które dodatkowo wesprze procesy detoksykacji, umożliwi odpowiednie działanie narządów a tym samym zapewni nam dobre samopoczucie. Warto zatem pamiętać o popijaniu wody w ciągu dnia i nie dopuszczać do wystąpienia pierwszego sygnału ostrzegawczego, jakim jest suchość w ustach.

 

Niski indeks glikemiczny i jego wpływ na poziom energii przy Hashimoto

 

W naszej codziennej diecie nieświadomie mogą pojawiać się produkty o tzw. “wysokim indeksie glikemicznym”, co wiąże się z szybkim wzrostem poziomu glukozy w naszym organizmie. Powoduje to szybkie uczucie zmęczenia po takim posiłku oraz w dłuższym okresie czasu predysponuje do wystąpienia insulinooporności czy cukrzycy typu II. Zalecany jest zatem wybór produktów o niskim IG (IG < 50). Do takich produktów zaliczyć możemy m.in. zielone warzywa, większość świeżych owoców, nabiał, mięso, ryby, rośliny strączkowe, produkty z pełnego ziarna, orzechy oraz nasiona. Pamiętajmy, że na IG wpływ mają czynniki takie jak: obróbka termiczna (każda zwiększa IG), stopień rozdrobnienia (im większe tym wyższy IG), obecność białka i tłuszczu w posiłku czy obecność błonnika – obniża IG czy też stopień dojrzałości owoców (im dojrzalsze tym wyższy IG). Posiłki o niskim indeksie glikemicznym pozwalają na regulację poziomu cukru we krwi co pozwala utrzymać stały poziom energii przez cały dzień.

 

Zaplanuj odpowiednią suplementację z Thyroset. Sprawdź gdzie kupić Thyroset i jak najszybciej zacznij inteligentne wsparcie swojej tarczycy i układu immunologicznego.

 

Odpowiednia suplementacja przy chorobach tarczycy – jej wpływ na poziom energii

 

W XXI wieku często wśród ludzi występuje wiele niedoborów pokarmowych minerałów oraz witamin. To przyczynia się bardzo często do zaostrzenia objawów choroby. Witaminą, która w niedoborze występuje w całej społeczności jest witamina D3. Braki witaminy D3, mogą silnie wpływać na nasz stan psychiczny i tym samym na ryzyko występowania depresji. Naturalną suplementacją witaminy D3 jest oczywiście wystawianie ciała na słońce gdy tylko istnieje taka możliwość. Źródłem witaminy D jest również pożywienie, a m.in. ryby, algi, żółtko jajka i warzywa liściaste. Niestety nie jesteśmy w stanie dostarczyć wystarczającej jej ilości. Niskie jej wartości w całej populacji wymagają jednak stałej suplementacji. Jej suplementacja uzależniona jest od wyjściowego poziomu witaminy we krwi (25(OH)D3) i jak każda powinna być uzgodniona ze specjalistą.

 

Podsumowanie. Jak podnieść poziom energii przy problemach z tarczycą?

 

Podsumowując, sposobów na poprawę energii oraz samopoczucia towarzyszących niedoczynności tarczycy jest wiele. Wystarczą drobne zmiany w naszej codzienności, aby móc uczynić nasze życie zdrowszym i łatwiejszym. Idąc tym tropem uczyńmy wszystko, aby żyć pełnią życia i cieszyć się każdym dniem, tym samym zapominając o chorobie.

 

Pomóż innym zdobyć wartościową wiedzę. Udostępnij ten artykuł na swoim Facebook’u.

Bibliografia:

[1] Barry M. Popkin., Kristen E. D’Anci., Irwin H. Rosenberg.: “Water, Hydration and Health”, Nutr Rev. 2010 Aug; 68(8): 439–458.

[2] Redulian G., Rusu E., Dragomir A., Posea M., “Metabolic effects of low glycaemic index diets” Published online 2009 Jan 29. doi: 10.1186/1475-2891-8-5.

[3] British Journal of Nutrition “Low glycaemic index foods” 09 March, 2007

[4] Leech J. “10 reasons why good sleep is important ?” , Medically reviewed by Atli Arnarson BSc, PhD, 24 February, 2020

[5] A.Rusińska i wsp.;”Vitamin D Supplementation Guidelines for General Population and Groups at Risk of Vitamin D Deficiency in Poland—Recommendations of the Polish Society of Pediatric Endocrinology and Diabetes and the Expert Panel With Participation of National Specialist Consultants and Representatives of Scientific Societies—2018 Update”; Front Endocrinol (Lausanne); 2018 May 31; 9; 246

[6] Biggers A., “Is a Vitamin D Deficiency Causing Your Depression?” Written by Annamarya Scaccia — Updated on August 26, 2020

[7] Scott A. Paluska., Thomas L. Schwenk.: “Physical Activity and Mental Health” Sport Medicine 29, 167-180 (2000), September 2012

 

Publikowane na blogu treści są opiniami niezależnych autorów – specjalistów w dziedzinie nauki i dietoterapii. Norsa Pharma Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści zawarte w publikacjach.

 

 

Aleksandra Szłapka
Aleksandra Szłapka
Dietetyk kliniczny, specjalistka Elite Polska, pasjonatka zdrowego stylu życia. Specjalistka w dziedzinie chorób autoimmunologicznych.